17. 12. 2017



Tarantinova pocta Morriconemu

Autor: Vladan Vaněk| 15. února 2010 | Přečteno: 641x |

Poslat známé(mu):





Pošli článek známé(mu) |

Když před nedávnem oznámila Akademie nominace na letošní Oscary, žádná velká vlna překvapení se nekonala. Nejvíce nominací posbírala barevnější variace Pocahontas, Avatar, Reitmanův majstrštryk Lítám v tom a drama Smrt čeká všude. Mezi další úspěšné sběrače nominací se zařadilo i Tarantinovo svérazné pojetí druhé světové války, Hanební pancharti.

ostPoněkud nepochopitelná je však skutečnost, že Hanební pancharti nebyli nominování v kategorii „Nejlepší hudba“. Kam dali akademici uši skutečně netuším. Ale nechme Oscary Oscarami a vraťme se k samotnému soundtracku Hanebných panchartů.

Quentin Tarantino se nikdy netajil svým obdivem ke spaghetti westernům. Respektoval především legendárního Sergia Leoneho, jehož snímky jako Hodný, zlý a ošklivý či Tenkrát na západě patří do zlatého fondu kinematografie. Leone by však uspěl v neúprosných vodách filmového průmyslu jen stěží, kdyby býval nespolupracoval se svou pravou  rukou, skladatelem Enniem Morriconem. Tato spolupráce neměla k daleko k absolutní symbióze a oběma přinesla obrovské uznání. Slavný, dnes již více než 80ti letý skladatel, se však dočkal Oscarového ocenění až před třemi lety. Cennou soušku však neobdržel za konkrétní snímek, nýbrž za své celoživotní dílo.

Tarantino tak poměrně logicky toužil na svém posledním film spolupracovat právě s italským hudebním skladatelem. Naneštěstí musel Morricone dát svému obdivovateli košem. Jeho pracovní naplnění mu totiž nedovolilo podílet se na Hanebných panchartech. Tarantino však nehodil flintu do žita a poskládal výtečný soundtrack ke svému filmu sám, ostatně tak jako bývá zvykem.

Quentin Tarantino však dal opět dohromady velice kvalitní hudební selekci. V případně soundtracku k Hanebným panchartů se na CD střídají různí i interpreti včele s Davidem Bowiem, Billym Prestonem nebo zmiňovaným Enniem Morriconem. Ve výsledku jde skutečně o impozantní hudební zážitek dokreslující atmosféru celého filmu takřka dokonale. A pokud si při jeho poslechu vzpomenete na klasické snímky dvojice Leone, Morricone, vězte, že nejde o pouhou shodu náhod…

Hanební pancharti soundtrack

1. The Green Leaves Of Summer (Album Version) Nick Perito
2. The Verdict [Dopo la Condanna] Ennio Morricone
3. White Lightning [Main Title] (Album Version) Charles Bernstein
4. Slaughter (Album Version) Billy Preston
5. The Surrender [La Resa] (Album Version) Ennio Morricone
6. One Silver Dollar [Un Dollaro Bucato] (Album Version) The Film Studio Orchestra
7. Davon Geht Die Welt Nicht Unter (Album Version) Zarah Leander
8. The Man With The Big Sombrero (Album Version) Samantha Shelton and Michael Andrew
9. Ich Wollt Ich Waer Ein Huhn (Album Version) Lilian Harvey & Willy Fritsch
10. Main Theme From Dark Of The Sun (Album Version) Jacques Loussier
11. Cat People [Putting Out The Fire] (Album Version) David Bowie
12. Tiger Tank (Album Version) Lalo Schifrin
13. Un Amico (Album Version) Ennio Morricone
14. Rabbia e Tarantella (Album Version) Ennio Morricone

Cesta ke článku: Cinemo.cz / SOUNDTRACKY / RECENZE: Tarantinova pocta Morriconemu
Líbí se ti tento článek? Vlož ho na svůj web. Stačí zkopírovat následující HTML kód a je to!
Sdílej článek na Facebooku:

Přidej komentář

Sledovat nově přidané komentáře k článku

Jaký je váš oblíbený filmový žánr? (max. 5)

Nahrávání ... Nahrávání ...
TOPlist