29. 4. 2017

Red

Autor: Ivana Chlubná| 9. listopadu 2010 | Přečteno: 294x |

Bruce Willis se zřejmě narodil s osudem akčního hrdiny, minimálně hrdiny stříbrného plátna. Stárnou všichni, včetně Bruce, takže se chtě nechtě dočkal role důchodce. Ovšem představitel legendárního policisty Johna McClaina ani v důchodovém věku neztrácí grády a sází ránu… rovnou mezi oči.

Frank (Bruce Willis) je bývalým agentem CIA na penzi. Žije poklidným, ničím nerušeným životem. Jedinou jiskrou dne jsou pravidelné telefonáty se sociální pracovnicí Sarah (Mary-Louise Parker), při hovorech  opakovaně připomíná důchodový šek a přitom lehce flirtuje. Ale od telefonického flirtu zřejmě není daleko k mnohem hlubšímu citu a Frank se rozhodne udělat si výlet za svou láskou přes telefon. Plány mu zkříží partička speciálních agentů CIA s evidentně hlučným a devastujícím povolením zabíjet. Ale jak všichni dobře víme, co se v mládí naučíš, ve stáří jako když najdeš. Bývalého profíka parta mladých bažantů ani trochu nepřekvapí a ukáže jim, jak se vytírá podlaha obličejem dolů. Frank zřejmě  leží v žaludku své bývalé alma mater, vládní agentuře CIA. V nebezpečí se proto ocitá i Sarah, se kterou byl v denním kontaktu. Vida, výlet s podnadpisem „Záchraná mise“, se bude přece jen konat.

Red Movie

Křížit cestu s vládní agenturou není funny zábava. Podkud se nechcete nechat zabít, chcete přijít na kloub spiknutí mířeného proti vám a ještě se u toho královsky pobavit, je nutné sestavit skvělý likvidační tým z kamarádů od fochu. Prvním z nich je Joe (Morgan Freeman). Poklidný život v domově důchodců si zpříjemňuje občasným kouknutím a sáhnutím na  ošetřující sestřičky.  Dalším je Ivan (Brian Cox), který ani v nejmenším nebortí představy o typickém ruském agentovi, kterému stačí k pohodě dobrá vodka. Elegance a krása byly vždy vražednou kombinací, což dokazuje i Victoria (Helen Mirren), která stále občas bere melouchy a je ve skvělé formě. Co udělají s člověkem příděly LSD dotované vládou prezentuje  extentrický John Malkovich, a nutno dodat, jde mu to.  Zdání nesmí klamat, všichni z výše jmenovaných by nakopali zadek kdejakému Bournovi.

Red Movie

Na počátku stála třídílná komiksová adaptace RED. V Hollywoodu je trendy točit komiksárny, a tak se i Retired Extremely Dangerous dočkali filmového zpracování. Pokud jde o obsazení, byla vybrána špička. Willisova lehce přihlouplá zamilovaná póza je příjemnou změnou kombinovanou s akcí a se  zabijáckými  vtípky z dílny Malkovitche, který působí dojmem opravdu tvrdého pádu z višně.  Není možné opomenut přínos pro militaristicky nadšeného diváka,  nějaký ten výbuch, raketa a okázalá automobilová scéna stylyzují snímek na komedii akce. Třešničkou na dortu je pořádná dávka sarkasmu. Dobře namazaná mašina.

red-movie-posterJde o čistou zábavu. Bytí a nebytí tady opravdu nikoho nezajímá. Herce natáčení evidentně bavilo, je to poznat i na výsledku, který finálně baví i diváka. A Bruce Willis je pořád král.

Red

Akční / Komedie
USA, 2010, 111 min