28. 4. 2017



Soundtrack ve znamení 3,14

Autor: Tomáš Kalčík| 14. února 2010 | Přečteno: 548x |

Poslat známé(mu):





Pošli článek známé(mu) |

clint_mansellPokud jste četli článek o Darrenu Aronofském, tak vám jméno Clint Mansell nebude úplně cizí a pokud ne, lehce nastíním portrét tohoto skvělého skladatele, abych se pak mohl podrobněji věnovat jednomu z „jeho“ soundtracků. Clint Mansell se narodil v Coventry ve Velké Británii a letos 7. ledna oslavil sedmačtyřicáté narozeniny. Nebudu zde rozebírat, kde a co studoval, jestli se dobře učil nebo jestli jí banány. To v tuto chvíli není podstatné. Důležité je, že v roce 1981 spoluzaložil kapelu Pop will eat itself, která se zaměřila na industrio-experimentální rock s prvky indie. V roce 1986 se kapela dostává do širšího podvědomí a časem vydá několik alb, v roce 1996 však Pop požere sám sebe a seskupení zaniká. Dva roky nato, tudíž 1998, Clinta oslovuje jeho kamarád Darren Aronofsky a nabízí mu, aby udělal hudební doprovod pro jeho první dlouhometrážní film . Od té chvíle vzniká spolupráce, která trvá dodnes. Mansell je tvůrcem takové monumentálních skladeb, které doprovází například Rekviem pro sen nebo Fontánu.

.

Pí OST

Orbital: P.E.T.R.O.L. (6:21)

Autechre: Kalpol Intro (3:30)Aphex Twin: Bucephalus bouncing ball (6:02)Roni Size/Reprazent: Watching windows (6:32)Massive Attack: Angel (6:13)Film dialogue : We got the gun (4:50)

David Holmes: No man’s land (6:18)

GusGus: Anthem (4:52)

Banco de Gaia: Drippy (8:37)

Psilonaut: Third from the Sun (5:10)

Spacetime continuum: A low frequency inversion field (6:57)

Clint Mansell: 2 Pi R (3:07)

Jim Guthrie: I love broken shoes (6:08)

.

Hudba je pro film velmi důležitá, když zvolíte špatný audio výběr, automaticky tím poznamenáte stránku obrazovou. V Pí se však žádný omyl neděje a hudba krásně podtrhuje a vystihuje jednotlivé pasáže. Je pravdou, že pro běžné posluchačstvo, masírované rádii, asi nebude soundtrack záležitostí, kterou by si pravidelně pouštělo. Na druhou stranu příznivci elektronické hudby si jistě přijdou na své. Interpreti jako  Massive attack, Roni Size či Aphex Twin jsou zárukou kvality. Polovina „alba“ se nese v duchu elektronického experimentálna, občas s technovým či dnb základem. Necelou polovinu pak tvoří skladby v duchu stylu chillout až ambient. No a jedinou instrumentální výjimkou je právě poslední skladba, která zalahodí uchu posluchačům nejen indie folku. Výběr hudby je vskutku pečlivě vyselektován a velmi intuitivně přiřazen filmovým scénám, takže v konečné fázi se divák, který neposlouchá elektronickou hudbu nemusí bát nějakého neakceptovatelného paskvilu.

Cesta ke článku: Cinemo.cz / SOUNDTRACKY / RECENZE: Soundtrack ve znamení 3,14
Líbí se ti tento článek? Vlož ho na svůj web. Stačí zkopírovat následující HTML kód a je to!
Sdílej článek na Facebooku:

Přidej komentář

Sledovat nově přidané komentáře k článku

Jaký je váš oblíbený filmový žánr? (max. 5)

Nahrávání ... Nahrávání ...
TOPlist