25. 11. 2017



Ničení kultovních her nekončí

Autor: Jakub Miller| 26. května 2010 | Přečteno: 621x |

Poslat známé(mu):





Pošli článek známé(mu) |

Max Payne, Lara Croft, Dungeon Siege… a desítky dalších her, jenž si i po několika letech od svého vzniku drží status kultovních děl, bylo nenávratně zničeno filmových průmyslem. Doufáte, že je to u konce? Tak doufejte dál, protože tažení zámořské produkce nekončí.

Heavy Rain

Heavy Rain

Když na počátku tohoto roku vyšla nová hra od Quantic Dream, tak celosvětová kritika nešetřila superlativy a i konkurenční studia prohlašovala, že se jedná o revoluční dílo na herním trhu. Důvod byl prostý. Heavy Rain si zakládal na co největší volnosti rozhodování hráče, který se díky právě volbám téměř ve všem mohl téměř vžít do postav neo-noirového thrilleru, v kterém se zhostil role čtyř postav, z nichž každá pátrá po vrahovi dětí, známému jako „Origami killer“ (u mrtvého těla vždy nechává origami figurku).

Prvním hrdinou je otec Ethan, který při havárii přišel o syna a druhého mu unesl právě nebezpečný vrah. Jedinou šancí, jak se shledat se svým potomkem, se tak pro něj stává soustava úkolů, jenž mají dokázat, jak moc si váží Shaunova života a co vše je pro jeho záchranu ochoten udělat. Pak je zde sličná novinářka Madison, která kvůli traumatu z přepadení z přepadení spí pouze v motelech, kde se setkává právě s psychicky zdevastovaným Ethanem a sama tak začne také pátrat po „Origami killerovi“ na vlastní pěst. Zástupcem vlády je pak na drogách závislý agent FBI Sheldon, který se snaží zločince dostat díky využití té nejmodernější techniky a systematickému prohledávání stop. Čtveřici pak zakončuje vysloužilý policista Scott Shelby, jenž jako soukromý detektiv vyšetřuje všechny předchozí případy zmizelých dětí a sám se snaží nalézt člověka zodpovědného za jejich smrt. Příběh fantasticky graduje a skutečnou identitou „Origami killera“ si nemůžete být ani vteřinu jistí, neboť vrahem může opravdu kdokoliv…

Hra, která se atmosféricky asi nejvíce přibližuje filmu Sedm od Davida Finchera, byla mnohými kritiky označena za PS3 titul roku a prodalo se přes milion kopií. Práva k převedení na plátna nyní získalo studio Unique Features, sesterská společnost slavnější New Line Cinema (které patří v současné době pod Warner Bros.). Je na 99% pravděpodobné, že před-produkce začne nejpozději během příštích dvou let. Železo se musí kout, dokud je žhavé. V tomto případě spíše zlato. Bližší info snad tvůrci vypustí během následujících měsíců.

Gears of War

Gears of War

Jedna z nejúspěšnějších her na konzoli Xbox 360, která se na pultech obchodů objeví příští rok již s pořadovým číslem tři, rozčeřila kalné vody stereotypních stříleček z pohledu třetí osoby. Děj se odehrává na fiktivní planetě, kde se již několik ledou vede válka mezi rasou lidí a tzn. locustů. O tom, kdo nakonec vyhraje, bude muset rozhodnout elitní komando Delta, pod vedením nasvaleného Marcuse (hráčova postava) a jeho nejlepšího přítele Doma. Jen na platformu od Microsoftu se prodaly statisíce kousků, kritici pěli ódy na vynikající gameplay (systém krytí, intenzivní akce a fantasticky vyřešená kooperace dvou hráčů), takže bylo dopředu jasné, že Gears of War se dostanou i na stříbrné plátno.

Po několik měsíců měl za kamerou stát Len Wiseman, režisér Underworld či nové Smrtonosné pasti, jehož vizí bylo natočit epickou trilogii s pořádně nářezovou akcí a scénami na bitevním poli obou znesvářených národů. A aby toho nebylo málo, tak měl v plánu ještě do toho zahrnout svou manželku Kate Beckinsale. Po roce plánování si ale studio spočítalo, že podle jeho scénáře by se mohl film prodražit a tak ztenčila rozpočet na (jedná se o post-apokalyptické sci-fi) pohých 100 milionů $. Příběh byl přepsán do mnohem komornější a jednodušší formy, což mělo za následek, že Wiseman začal raději pracovat na dalším projektu, i když oficiálně patří stále ke Gears of War. Po neúspěšné snaze o adaptaci konzolové pecky Halo je tak opět pokus o zfilmování dalšího slavného kousku nejistý. Při pohledu na Max Paynea a další se ale nabízí otázka, zda-li to není k dobru věci…

World of Warcraft

World of Warcraft

S fémoném tzn. WoWka se setkal snad už každý. Na svou dobu téměř revoluční počin v MMORPG žánru, který přílákal miliony hráčů, vydělal miliardy a nejednoho uživatele udělal 24-hodinového závisláka, ať už na raidingu či PvP. Hra nedávno oslavila pět let své existence a jejím převedení, či spíše světa v němž se odehrává, se vedou diskuze již několik měsíců. Po kazisvětech jako Uwe Boll se podařilo vydavatelskému studiu Activision Blizzard ulovit legendárního tvůrce, Sama Raimiho.

Ten ihned oficiálně podepsal smlouvu na režírování, ale ještě předtím plánoval natočit čtvrtý díl Spider-Mana. Jak všichni víme, tak Sony se s Raimim nehezky pohádalo, z projektu jej odepsali a s ním odešel i představitel pavoučího hrdiny, Tobey Maguire. Michiganský rodák se tak přesunul ke svým dalším plánovaným filmům. Prvním je drama Given Day od autora Prokletého ostrova či Gone, Baby, Gone a dalším právě zmiňovaný Warcraft. Režisér se nechal slyšet, že by z takové předlohy dalo udělat opravdu epické fantasy… pokud by byl dobrý scénárista. Tím se nakonec stal Robert Rodat, který stojí za snímky Patriot a Zachraňte vojína Ryana… a to už tak dobře nezní. Bližší informace o začátku natáčení by se měly objevit ještě tento rok.

Resident Evil: Afterlife

Resident Evil

Již tento rok vstoupí do kin čtvtý a (doufejme) poslední díl filmové adaptace herní série Resident Evil. Zatímco první díl nabídl lehký odvar z předlohy, druhý nesrozumitelnou slátaninu, tak třetí se pochlubil relativně věrným zpracováním a nadprůměrným ztvárněním (ať už akce či příběhu). K další části s podtitulem Afterlife se vrací režisér jedničky a scénárista pokračování, Paul W.S. Anderson (Rallye Smrti, Mortal Combat). Film se pyšní natočením ve 3D díky Fusion Camera systému, kterým James Cameron natočil svého Avatara.

Asi největším tahákem na fanoušky je fakt, že poprvé za celé roky se konečně objeví všem známé postavy. Hlavní záporákem je démonický Wesker a na řadu přijde i hlavní postava několika her, Chris Redfield. Alice (vMilla Jovovich) se samozřejmě vrací, tentokrát ale s armádou svých klonů za zadkem a odhodlána zničit organizaci Umbrella za každou cenu. Podle prozatím vypuštěných materiálů to vypadá, že by nakonec mohl Anderson uspět a opět natočit věrnouherní adaptaci (je to k pláči, ale stařičké Mortal Combat skutečně je nejvěrnější svému předobrazu). Samozřejmě nemá smysl vynášet rozsudek měsíce před premiérou, ale tak doufat může každý…

Cesta ke článku: Cinemo.cz / ZAJÍMAVOSTI / Ničení kultovních her nekončí
Líbí se ti tento článek? Vlož ho na svůj web. Stačí zkopírovat následující HTML kód a je to!
Sdílej článek na Facebooku:

Autor: nihes Napsáno 3. září 2010 | 13:13

mg co sa vadi na tych filmoch ved su super tak jak i hry

Thumb up 2 Thumb down 0
Přidej komentář

Sledovat nově přidané komentáře k článku

Jaký je váš oblíbený filmový žánr? (max. 5)

Nahrávání ... Nahrávání ...
TOPlist