25. 6. 2017

Na vlásku

Autor: Petra Andrýsková| 8. února 2011 | Přečteno: 4 464x |

V čem tkví úspěch nového animovaného filmu Na vlásku? Disney neobjevil nic nového, jen ve svém jubilejním padesátém filmu zkombinoval dohromady to, co vždy fungovalo na sto procent- pohádkový příběh, souboj dobra se zlem, písničky a humor.Locika je princezna, která má kouzelné vlasy. Když byla malá, unesla ji zlá čarodějnice, ukryla ji ve své věži a díky síle jejích loken zůstávala stále mladá a krásná. Locika má ve svých osmnácti letech až po krk věčného života ve věži a ze všeho nejvíc si přeje, aby mohla jednoho dne do města jít se podívat na vypouštění lampionů, které každý rok na její narozeniny putují po obloze. Neví, že je vypouští její rodiče v naději, že se jim někdy vrátí zpět. Vtom se objeví frajírek a hledaný zlodějíček Flynn a s princeznou uzavřou obchod. Do toho se připlétá kůň z hradní stráže, který se snaží Flynna chytit a dostat za něj odměnu, čarodějnice Gothel, párek namakaných týpků, které Flynn v minulosti nakrknul, a začíná se nám to pěkně zamotávat. Nemusíte být filmovým expertem, abyste odhadli, že všechno skončí dobře, ale dočkáme se několika příjemných dějových zvratů, které pobaví i překvapí.

šerm

Walt Disney se zde vizuálně vrátil ke svým kořenům, typický vzhled hlavních hrdinů je jak vystřižený z klasických disneyovek. Perfektní animace je doplněna vizuálními efekty 3D. Stejně jako postavy, tak i prostředí je podobné tomu, co jsme v dětství sledovali u Sněhurky nebo Krásky a zvířete. Oproti těmto snímkům však Na vlásku mnohem víc přináší komické situace a humor, který se u současného animovaného filmu osvědčil. Můžeme říct, že tento snímek tak kráčí ve stopách prvního Shreka, kde taktéž byla z věže vysvobozena krásná princezna, od čehož se odvíjely všechny peripetie. Humornou stránku, kterou ve Shrekovi zajišťoval Oslík, zde obstarává věčně nasupený fuhrerovský kůň ve spolupráci s Locičiným chameleonem Pascalem. Úspěšně jim sekunduje sama Locika se svými vlasy, které se naučila používat pro nejrůznější účely.

kůň

Nedílnou součástí této pohádky je hudba. Písničky si nejspíš vyslechneme jen v českém dabingu, ten je však kupodivu vcelku povedený. Písně sází na chytlavé melodie a oživují samotný příběh. Z jejich prvoplánové líbivosti a opakujících se frází jako „Mother knows the best“ mi sice chvílemi vstávaly vlasy hrůzou na hlavě, chtě nechtě však musím přiznat, že k celkovému vyznění pohádky se hodily. Jsou přesně tím, co je odzkoušené, a co funguje na široké masy lidí.

tangled_posterNemusíte být šestiletá holka, která se zblázní do dlouhatánských vlasů krásné princezny Lociky, abyste se u tohoto filmu dobře pobavili. Příběh je pohádkově jednoduchý, písničky líbivé, princezna krásná, Flynn statečný a kůň vtipný. K tomu přimícháme trochu akce, romantiky, zklamání, několik zvratů a recept na ideální animák je na světě. Disney tentokrát vše umíchal tak, jak má, a výsledkem je hudební animovaná pohádka, která nepřekvapí, ale příjemně potěší a pobaví. A o to přece jde.

Na vlásku / Tangled

Hudební animovaná komedie, USA 2010

Hlasy propůjčili: Mandy Moore, Zachary Levi, Donna Murphy