28. 4. 2017

Filmový klub: Láska nebeská (Love Actually)

Autor: Peter Borko| 5. prosince 2010 | Přečteno: 1 162x |

Anglická komédia Láska nebeská prináša do chladných decembrových večerov kus vianočnej nálady a atmosféry. Jej príbeh sa odohráva v rozpetí piatich týždňov, končiacich 24. decembrom a ponúka veľa známich hercov, od Hugh Granta, cez Keiru Knightley až po Rowana Atkinsona.

Love Actually

Príbeh pozostáva z sady poviedok, ktoré sú navzájom jemne prepletené. Chladný Londýn nám ukáže novozvoleného premiéra Anglicka, ktorý sa zamiloval v prvých pár sekundách do svojej šarmantnej, ale nešikovnej asistentky, stárnucú rockovú hviezdu, ktorá sa zúfalo snaží dostať sa späť na výslnie reflektorov a neváha preto urobiť a povedať čokoľvek („Deti, nekupujte si drogy, stante sa pop star a budú vám ich dávať zadarmo!“). Spoznáme vzťah dvoch nesmelých dablérov z pornofilmu, lásku mladého dvanásťročného chlapca k najkrajšiemu dievčaťu školy, ale aj jeho nevlastného otca, ktorý sa snaží po smrti svojej ženy naplniť jej posledné prianie. Taktiež nás príbeh zavedie do života mladého poslíčka, ktorý musí odcestovať až do Ameriky za povolnejšími dievčatami, lebo v rodnom Anglicku sa mu nedarí. Príbehy bude dopĺňať láska k žene svojho najlepšieho priateľa, či pletka otca rodiny na pracovisku so svojou sekretárkou, alebo odvrhnutý spisovateľa s portugalskou slúžkou v južnom Francúzsku. Všetky tieto príbehy, smutné, veselé a krásne, sú navzájom prepojené jemným priadivom, ktoré sa dopĺňa rýchlo sa míňajúcimi minútami filmu. Každý príbeh je samostatnou poviedkou o hľadaní šťastia, lásky a svojho miesta.

Love Actually

Na to aby sa niekomu páčila láska nebeská, netreba byť milovníkom romantických komédií, anglického humoru, alebo vianočnej atmosféry. Film po svojom vydaní získal nesmierne veľa pozitívnych ohlasov a v Európe sa stal azda jednou z najlepších moderných komédií. Tí z vás ktorí videli filmy ako Štyri svadby a jeden pohreb, alebo Notting Hill, budú potešení podobným štýlom rozprávania príbehu. Vzájomne sa prepletajúce poviedky umožňujú diváka udržať počas celých 135 minút s úsmevom na perách a očakávaním čo prinesie ďalšia scéna.

Love Actually

Láska nebeská je skvelou voľbou pre príjemné dve hodinky počas predvianočných dní a umožnia nám sa pozitívne naladiť a tešiť na to, čo nám prinesú ďalšie chvíle.

Za filmom nezaostáva ani soundtrack. Ten je, tak ako snímok plný hereckých hviezd, bohatý na známe skladby ktoré sme počúvali začiatkom tretieho tisícročia a ešte skôr. Vypočujeme si Maroon 5 so Sweetest Goodbye, Dido a Here With Me, Lynden David Hall s All You Need is Love, alebo Oliviu Olson s jej All I Want For Christmas Is You a kopu ďalších známich pesničiek.

3318574731_52513c9a02Love Actually

Romantická komédia

GB/USA, 2003, 135 min