25. 11. 2017

Everybody´s Fine

Autor: Ivana Chlubná| 10. března 2010 | Přečteno: 279x |

Cestovat ve vyšším věku není žádná legrace a cestovat přes celou Ameriku a objevit netušenou pravdu už vůbec ne.

Snímek Everybody´s Fine je remakem italského kousku Všem se daří dobře z dílny Giuseppa Tornatora. V americké verzi Frank Goody (Robert de Niro) po smrti manželky zjišťuje, že právě ona byla prostředníkem rodinné komunikace. Celý život zasvětil rodině, práci s telekomunikačními dráty a zahradě, žil svůj malý život. Frank nyní nechce jen prázdné telefonáty, chce pravý lidský kontakt a pro ten se vydá přes zdravotní problémy napříč Státy s vidinou svých čtyř dětí. Vybaven léky, foťákem a společnou fotografií. Ve vlaku, autobuse, letadle tvoří vlastní road movie. První zastávka je mířená k nejproblémovějšímu synovi, umělci z New Yorku, jehož chyby zbytek rodiny skrývá. Bývá tomu tak, že jeden kamínek spustí lavinu.

the-blind-side-22-550x366

Rodiče rádi sledují životy svých dětí, doufají v úspěch a ve splnění jejich snů. Chtějí pro ně lepší život. A děti? Ty nechtějí své celoživotní ochránce zklamat, možná proto tak často skrývají malé i větší nesoulady s rodičovským plánem a ideální představou. Odkrýt skutečnou podstatu věci může být tím nejlepším lékem na mezilidské vztahy. Právě to je myšlenkou filmu, která je podávána vyzrálým a sympatickým herectvím Roberta de Nira. Nejde o nijak dramatické pojetí. Jeden z dalších v škatulce rodinné drama, ale stejně s něčím novým. Jde o ten typ filmu, který se snaží otevřít oči a přenést „skryté“ poselství dál. Někteří lidé by v minulosti zůstat měli, jiní by v přítomnosti a budoucnosti chybět zaručeně neměli . Zvláště pokud pokryli 300 tisíc kilometrů telekomunikačních drátů, aby jste byli tam, kde jste.

the-blind-side-22-550x366

HODNOCENÍ: 75 %

Cesta ke článku: Cinemo.cz / NOVINKY / Everybody´s Fine