24. 9. 2017



Muzikálové návraty: Chicago

Autor: Ivana Chlubná| 28. září 2010 | Přečteno: 178x |

Poslat známé(mu):





Pošli článek známé(mu) |

Většina z nás je miluje, kostýmově nadupané hudební záležitosti stříbrného plátna. Zbožňujeme všechny ty flitry, žádoucí kýčovitost a choreografickou dokonalost vzrušujícího světa muzikálů. V našich „Návratech“ představujeme jako první Chicago.

chicago3Comeback muzikálové tradice klasického Hollywoodu ve velkém stylu.  Dlouho chodil nejeden režisér kolem horké kaše a lamentoval nad nepřeveditelností původní broadwayské scény chicagské záležitosti  na filmové plátno. Pak přišel Rob Marshall, rozdal karty a rozehrál hru ve vysokém stylu. Obsadil hvězdy, které nejen, že umí hrát, ale přímo se s uhrančivou jistotou orientují v notovém sešitě.

V příběhu nenajdeme ani jednu kladnou postavu. Všichni jsou to zkažení jedinci do morku kostí, hříšníci.  Ale jsme v báječných letech, letech dvacátých. Světu vládne jazz, červená rtěnka a oblak cigaretového kouře. Dvě ústřední hrdinky, ve všech ohledech nádherné ženy, blondýnka a bruneta. Přes veškeré přednosti mají potyčky se zákonem. Velma (Catherin Zeta-Jones) , kabaretní tanečnice hvězdného formátu a Roxie (Renée Zellweger), hloupá ženuška ještě hloupějšíhho manžílka toužící po slávě, nocují pod jednou střechou, tou vězeňskou. Obě vraždily, i když každá z jiného důvodu. Do třetice všeho „dobrého“ tu je jeden kariérista, na první pohled dokonalý Billy Flynn (Richard Gere), skvělý právník, bezcharakterní lobista Zla. Jde mu to, opravdu. Manipulace tisku, zkreslování obrazu vražetkyň ve veřejném mínění a užití špinavých technik je jeho každodenní chléb. Nelegální a morálce nevonící akce ve jménu práva mu dělají kariéru a peoplemetry mu v poslední době stagnují. Čas konat. Má před sebou dva neopracované kameny, které může přeměnit ve špinavé drahokamy. Ale koho si vybrat, sladkou a naivní blondýnku Roxie, nebo černookou dračici Velmu ? S  Roxie si padli do oka. Mediální divadlo může začít.

chicago4Je až kouzelně zvrhlé jak jsou všichni prohnilí a sobečtí, což je hlavní motor snímku a celkovou atmosféru graduje do nebeských výšin. Padouši měli vždy něco do sebe, a když tvoří většinu v příběhu, není se čemu divit, že diváka koukat jednoduše baví. Všichni jsou nejhorší náhražkou lidství, morálka v háji.  Zrak přechází, hlava se točí s větší frekvencí než ve Vymítači ďábla a sluch nestíhá přijímat propracované jazzové variace . Zellweger má s postavou naivky Roxie  herecky větší prostor a zpívá jí to o sto šedesát pět. Bezcharakterní mrchu s andělskou tváří si užívá, byla pro ni snad stvořena (ve jménu lichotky). Zeta-Jones je přesto někde jinde, v nebeském předsálí. Její muzikálová ostřílenost z West Endu vytvořila nejlepší základ pro propracovaný a zářivý výkon. Hudební čísla, které má na triku?  Páni! Tady bůh neplýtval talentem.  Jako černooká kabaretnice je nedostižnou dračicí.  Richardu Gerovi popová, jazzová a zřejmě ani herecká sudička nepřála. Ale známe ty jeho fígly platící na paničky, nahodí kukuč  a všechny si  z něj sednou na zadek. Odklepnuto i v případě Chicaga, i když jeho step opravdu nespadá do kategorie Freda Asteira. Přesto bylo jeho obsazení klíčové, vše funguje jako přesně seřízené švýcarské hodinky.

Chicago splňuje veškeré parametry, které může divák očekávát a dokonce i chtít. Evokuje staré dobré časy a zároveň nabízí novátorské prvky, jako tomu je u choreograficky a umělecky dokonalé skladby Cell Block Tango. V base může být někdy po čertech dobře.


HODNOCENÍ: 80%

USA / Německo, 2002, 113 min

Režie:Rob Marshall-Plasse

Hrají: Catherine Zeta-Jones, Reneé Zellweger,Richard Gere

Cesta ke článku: Cinemo.cz / FILMY / RECENZE: Muzikálové návraty: Chicago
Líbí se ti tento článek? Vlož ho na svůj web. Stačí zkopírovat následující HTML kód a je to!
Sdílej článek na Facebooku:

Přidej komentář

Sledovat nově přidané komentáře k článku

Jaký je váš oblíbený filmový žánr? (max. 5)

Nahrávání ... Nahrávání ...
TOPlist